Grupa II – Sprytne Misie

„Wszystkiego, co naprawdę muszę wiedzieć,
o tym jak żyć, co robić i jak się w życiu odnaleźć,
nauczyłem się w przedszkolu.
Mądrość nie znajdowała się na szczycie akademickiej góry,
ale właśnie tam, u podnóża zjeżdżalni, w piaskownicy.”

Robert Fulghum

Kochani Rodzice!

Kwiecień – plecień co przeplata trochę zimy, trochę lata, ale my czekamy z wielką niecierpliwością na przyjście tej prawdziwej, ciepłej i słonecznej pogody. Liczymy, że nastąpi to już wkrótce i na długo.

W kwietniu nasza praca skupi się wokół następujących zagadnień tematycznych, a celem naszych oddziaływań edukacyjno – wychowawczych w tym miesiącu będzie:

Praca rolnika

  • Porównywanie środowiska wiejskiego i miejskiego – wskazywanie podobieństw i różnic w zabudowie, czynnościach ludzi;
  • Poznawanie czynności, jakie wykonuje w swojej pracy rolnik;
  • Dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie w różnych porach roku na wsi;
  • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta.

Wielkanoc

  • Zapoznanie dzieci ze zwyczajami i obrzędami świątecznymi;
  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych;
  • Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych;
  • Rozwijanie umiejętności składania życzeń.

Mali strażnicy przyrody

  • Poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów, wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach;
  • Rozumienie konieczności sortowania odpadów;
  • Rozumienie konieczności szanowania wody, niemarnowania jej;
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi.

Tajemnice książek

  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem;
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki;
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o zawodach: pisarz, grafik, redaktor, drukarz;
  • Poszerzenie słownika dzieci o pojęcie księgarnia;

Polska to mój dom

  • Rozwijanie poczucia więzi dzieci z „małą ojczyzną”;
  • Zapoznanie dzieci z symbolami narodowymi;
  • Kształtowanie postawy patriotycznej oraz poczucia szacunku dla symboli narodowych.

Dzieci i nauczyciele grupy

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.