Zajęcia językowe

Czerwiec 2018
Zabawy z językiem angielskim.

Kochani Rodzice!
Tradycyjnie w kilku zdaniach przedstawię Wam jakie zagadnienia będą poruszane podczas naszych spotkań z językiem angielskim w miesiącu czerwcu. W tym pięknym i słonecznym miesiącu będziemy w znacznym stopniu utrwalać wiedzę poznaną na zajęciach w ciągu tego roku szkolnego tylko, że w odniesieniu do innych sytuacji.

TYDZIEŃ 1 – Clothes
Ubrania cz. 1
Wprowadzone zwroty i słownictwo;
• leksykalne; girl, boy, hat, coat, boots, suitcase, put on, take off,
• komunikacyjne; Hello!, Look at…, Boy/ Gerl is ready!, I think he is fantastic! Very good! , Bye, bye!
• gramatyczne; Let’s…, Who is this?, We are…, It is…?, What colour is it?, I have, gramatyczne; Where are your buses?, What can you see?, We can see…, Can you…?J have, What colour would you like?

TYDZIEŃ 2 – Girl and Boy
Ubrania cz. 2
Wprowadzone zwroty i słownictwo;
• leksykalne; girl, boy, trousers, t-shirt, skirt, shoes, jumper, coat, scarf, socks,
• komunikacyjne; Hello!, Look at…”, Very good!, Good!, Great!, It is very nice! I like it!, Bye, bye!
• gramatyczne; We are…, let’s…, Who is…?, What can you see?, I can see…, What is the girl wearing?, She is wearing…, I have, There are…,
Piosenka “There It Is”.
Can you see a girl?
Oh, yes I can!
There she is
There she is
Can you see a boy?
Oh, yes I can!
There he is
There he is
Can you see a window?
Oh, yes I can!
There it is
There it is
Can you see a red bus?
Oh, yes I can!
There it is
There it is

TYDZIEŃ 3 – Red Bus
Środki transportu
Wprowadzone zwroty i słownictwo;
• leksykalne; red, car, bike, plane, balloon, boat, bus, queen, ant, sheep, crocodile, monkey, teddy bear, pig,
• komunikacyjne; Hello! Hello!, Look at…, Great!, Bye, bye!
• gramatyczne; Let’s…, We are…, What do you have?, Who is this?, Can you see…? Where is…? There is…? There are…, Can you…? We can see…

TYDZIEŃ 4 – My holiday
Moje wakacje
Wprowadzone zwroty i słownictwo;
• leksykalne; holiday, mountains, see, river, village, city, forest,
• komunikacyjne; Hello!, Look at…, I like it!, Bye, bye!
• gramatyczne; We are…, Let’s…, Who is this?, What do you have?, Who is this?, Can you see…? Where is…? There is…? There are…, Can you…? We can see…
Piosenka “The Wheels on the Bus”.
The wheels on the bus go
Round and round,
Round and round, round and round.
The wheels on the bus go
Round and round all day long.
The people on the bus go
Up and down,
Up and down, Up and down
The people on the bus go
Up and down all day long.
The baby on the bus says
Waa, waa, waa
Waa, waa, waa, waa, waa, waa.
The baby on the bus says
Waa, waa, waa all day long.
The mummy on the bus says
Shush, shush, shush
Shush, shush, shush, Shush, shush, shush
The mummy on the bus says
Shush, shush, shush all day long.

Plan pracy opracowany w oparciu o program Katarzyny Janiszewskiej-Gold „English with Little Ant”. Wydawnictwo CEBP.

Opracowała: mgr Magdalena Czoska

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.