Zabawy z jęz. angielskim

Zadania na 30 czerwca

SUN SAFETY – bądźmy bezpieczni na słońcu, poznajemy nowe słowa: sunglasses (okulary przeciwsłoneczne), cap (czapka z daszkiem), water (woda), sun cream (krem przecisłoneczny). Kolorujemy ilustrację (załącznik).
Sun safety


Zadania na 29 czerwca

Przypominamy i utrwalamy słownictwo związane z aktualną porą roku – SUMMER (lato).
https://youtu.be/H78LRzQYo_s


Zadania na 26 czerwca

Opowiadanie na weekend Goldilocks And The Three Bears (Złotowłosa i trzy misie).
https://youtu.be/qOJ_A5tgBKM


Zadania na 25 czerwca

Utrwalamy odpowiedzi na pytanie DO YOU LIKE….? – YES, I DO/NO, I DON’T.
https://youtu.be/13mftBvRmvM


Zadania na 24 czerwca

PACK FOR A PICNIC – spakujmy koszyk piknikowy. narysujmy w koszyku (załącznik Pack for a Picnic) ulubione przysmaki, które chcemy zabrać. Wykorzystajmy propozycje, utrwalmy nazwy produktów (załącznik picnic food).
Pack for a Picnic
Picnic food


Zadania na 23 czerwca

WE’RE GOING ON A PICNIC (jedziemy na piknik) – co zabieramy? salad (sałatka), chicken (kurczak), cheese (ser), cookies (ciasteczka), ice tea (mrożona herbata), cake (ciasto).
https://youtu.be/1WNxXjSTQWo


Zadania na 22 czerwca

Odpowiadamy na pytanie dotyczące naszych preferencji – DO YOU LIKE…..? (czy lubisz….?), odpowiedź – YES, I DO/NO, I DON’T
https://youtu.be/frN3nvhIHUk


Zadana na 19 czerwca

Opowiadanie na weekend – WINNIE AT THE SEASIDE (Winnie nad morzem)
https://youtu.be/Z4ockWO_UWY


Zadania na 18 czerwca

BEACH AND SUMMER HOLIDAYS VOCABULARY – utrwalamy słownictwo związane z plażą i letnimi wakacjami.
https://youtu.be/GXXPxP5NUSM


Zadania na 17 czerwca

Poznajmy słownictwo związane ze zbliżającą się porą roku – SUMMER (lato) – wykorzystajmy słownik obrazkowy online.
https://www.anglomaniacy.pl/summerDictionary.htm


Zadania na 16 czerwca

HOLIDAY DESTINATIONS – gdzie możemy spędzić wakacje – poznajemy nazwy niektórych miejsc: MOUNTAINS (góry), BEACH (plaża), CITY (miasto), COUNTRYSIDE (wieś).
Holidays


Zadania na 15 czerwca

Przypomnijmy nazwy pór roku: SPRING, SUMMER, FALL, WINTER oraz słownictwo z nimi związane.
Four Seasons
https://youtu.be/owppK-GHPTU


Zadania na 10 czerwca

Pokoloruj ubrania, które ubralibyśmy latem (załącznik). Utrwalamy nazwy: T-shirt (koszuka), dress (sukienka), flip-plops (klapki), shorts (krótkie spodenki), skirt (spódniczka), swimming suit (strój kąpielowy).
Summer-Clothing-Color-the-items-that-you-would-wear-in-the-summer


Zadania na 9 czerwca

Poznajemy nazwy ubrań charakterystycznych dla pory letniej – Summer clothes
https://youtu.be/xAkBpf_mvx0


Zadania na 8 czerwca

Przypomnienie i utrwalenie słownictwa związanego z pogodą – Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!
https://youtu.be/XcW9Ct000yY


Zadania na 5 czerwca

Opowiadanie na weekend – CINDERELLA (Kopciuszek)
https://youtu.be/4ZgC81NTRJc


Zadania na 4 czerwca

Przypominamy i utrwalamy nazwy pór roku: SPRING (wiosna), SUMMER (lato), FALL/AUTUMN (jesień), WINTER (zima), piosenka SEASONS SONG
https://youtu.be/TBLFMXU8FLI


Zadania na 3 czerwca

Posłuchajmy i spróbujmy zaśpiewać piosenkę o Panu Słoneczko Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Oh Mr Sun
https://youtu.be/hlzvrEfyL2Y

Pokolorujmy słońce.
The SUn


Zadania na 2 czerwca

Porównajmy SUNNY DAY – RAINY DAY (dzień słoneczny – dzień deszczowy) – które czynności/ilustracje będą do nich pasowały?
Compare-Sunny-Day-With-Rainy-Day


Zadania na 1 czerwca

Przypominamy i utrwalamy słownictwo związane z pogodą. Odpowiadamy na pytanie HOW IS THE WEATHER? (jaka jest pogoda?)
https://youtu.be/CXKj7bm4Ops


Zadania na 29 maja

Opowiadanie na weekend – THE FISH WHO COULD WISH
https://youtu.be/wtifEkwIZDc


Zadania na 28 maja

Słuchamy piosenki WHERE ARE YOU GOING? (Gdzie jedziesz/idziesz?) i utrwalamy nazwy miejsc i budynków w mieście.
https://youtu.be/FxRGkjkVTGA


Zadania na 27 maja

Poznawaliśmy już światła drogowe. Dziś spójrzmy na różne budynki/instytucje w mieście, poznajmy ich nazwy.
https://youtu.be/EfD2k9beP-4


Zadania na 26 maja

Nazywamy członków rodziny – słuchamy i powtarzamy
https://youtu.be/FHaObkHEkHQ


Zadania na 25 maja

Jutro Dzień Matki, obejrzyjmy filmik o dzieciach przygotowujących niespodziankę dla mamy – Mother’s Day Story: „A Special Mother’s Day”
https://youtu.be/fVzWGtzjLj0

Wykonajmy portret mamy – ramki do wyboru
Mother’sDay
MyMother


Zadania na 22 maja

Opowiadanie na weekend – bajka o Czerwonym Kapturku LITTLE RED RIDING HOOD
https://youtu.be/0eA6gRIPwS8


Zadania na 21 maja

Zwracamy uwagę na światła drogowe – tym razem dla pieszych RED LIGHT STOP/GREEN LIGHT GO
https://youtu.be/xoyEDrMDirA


Zadania na 20 maja

Rozruszajmy się – piosenka/zabawa ruchowa Here We Go Looby Loo
https://youtu.be/EHaoEKcuX0g


Zadania na 19 maja

Posłuchajmy piosenki Red Light Red Light What Do You Say, utrwalamy nazwy świateł drogowych (dla pojazdów), spróbujmy powtarzać tekst piosenki.
https://youtu.be/3ih3Vb6e8Y4


Zadania na 18 maja

Poznajemy i próbujemy powtarzać wiersz o światłach drogowych (dla pojazdów) TRAFFIC LIGHTS .
Traffic lights


Zadania na 15 maja

Opowiadanie na weekend – przypominamy historię o Piernikowym Ludziku THE GINGERBREAD MAN
https://youtu.be/YoQyyB5xvLk

Kolorujemy i wycinamy Piernikowego Ludzika
TheGingerbreadMan


Zadania na 14 maja

Posłuchajmy piosenki WHEELS ON THE AMBULANCE (melodia Wheels On The Bus), wykonujmy poszczególne czynności.
https://youtu.be/vkaEfTd3WQo

Rozpoznajcie cienie poszczególnych pojazdów, które nazwy pojazdów już znacie w języku angielskim?
VehiclesShadows


Zadania na 13 maja

Zwracamy uwagę na pojazdy specjalne: AN AMBULANCE (ambulans), A POLICE CAR (samochód policyjny), A FIRETRUCK (wóz straży pożarnej), A RESCUE HELICOPTER (helikopter ratowniczy).
EmergencyVehicles

Posłuchajmy piosenki o pojazdach specjalnych.
EmergencyVehiclesSong
https://youtu.be/4yyGo6eA1zQ


Zadania na 12 maja

Przypominamy i utrwalamy nazwy pojazdów. Próbujemy je pogrupować na te, które poruszają się po lądzie (on the land), po wodzie (on the water), w powietrzu (in the air).
LandWaterAir
LandWaterAir

Wycinamy pojazdy i umieszczamy je w odpowiedniej kategorii – Transportation Sort.
TransportationSort


Zadania na 11 maja

Przypominamy i utrwalamy dni tygodnia: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, Sunday!
https://youtu.be/36n93jvjkDs

Zabawa ruchowa TOUCH GREEN! Utrwalanie kolorów – opis zabawy w załączniku
TouchGreen


Zadania na 8 maja

“Opowiadanie na weekend” – obejrzyjmy i wysłuchajmy krótkiej historii, w której pojawiają się różne pojazdy – Maggie Magic Holiday Trip Story.
https://youtu.be/6NYdNdjTAFA

Utrwalmy nazwy pojazdów.
https://www.anglomaniacy.pl/transportDictionary.htm


Zadania na 7 maja

Odpowiadamy na pytania (zadawane przez dorosłego): What is it? (Co to jest?) …… It’s a car/a plane etc; Is it a car/a plane? …….. Yes, it is/No, it isn’t.
MeansOfTransport

Wykorzystujemy Transport Memory game online do utrwalania słownictwa – dla dzieci starszych wersja z napisami (czytana)
https://www.eslgamesplus.com/transportation-vocabulary-esl-memory-game/
dla dzieci młodszych wersja z samymi obrazkami.
https://matchthememory.com/transport


Zadania na 6 maja

Zabawmy się – Sing Along – piosenka Wheels On The Bus wraz z aktywnością online
https://www.atmeplay.com/games/wheels-on-the-bus

“Jestem detektywem” – wyszukujemy rożne pojazdy na ilustracji oraz utrwalamy ich nazwy (te, które poznaliśmy)
I_SPY


Zadania na 5 maja

Utrwalamy nazwy pojazdów – wykorzystujemy ilustracje z dnia wczorajszego.

Poznajemy piosenkę THE WHEELS ON THE BUS – tekst oraz ścieżka dźwiękowa w załącznikach.
WheelsOnTheBus


Zadania na 4 maja

Poznajemy nazwy niektórych pojazdów ze szczególnym zwróceniem uwagi na kilka konkretnych: bike, car, bus, boat, plane. Talking flashcards – posłuchajmy.
https://youtu.be/ACDZebcb2R0

Obejrzyjmy karty z pojazdami – flashcards-vehicles. Pokolorujmy autobus.
flashcards-vehicles
colour_the_bus


Zadania na 30 kwietnia

Z serii “Opowiadanie na weekend” – wysłuchajmy historii THE VERY HUNGRY CATEPILLAR (Bardzo głodna gąsienica)
https://youtu.be/75NQK-Sm1YY

Możemy również obejrzeć książkę
https://www.yumpu.com/en/document/read/58523912/the-very-hungry-caterpillar-eric-carle-pdf-kt-

Pokolorujmy gąsienicę i zwróćmy uwagę, co zjadła zanim stała się motylem
The Very Hungry Caterpillar


Zadania na 29 kwietnia

Utrwalamy nazwy emocji/uczuć – posłuchajmy piosenki IF YOU’RE HAPPY…. oraz pokazujmy gestami poszczególne uczucia
IF YOU’RE HAPPY
https://youtu.be/l4WNrvVjiTw

Wykonajmy EMOTIONS CUBE (kostkę emocji) – które emocje rozpoznajecie i potraficie nazwać? – załącznik EmotionsCube
EmotionsCube


Zadania na 28 kwietnia

Utrwalamy poznane oraz poznajemy nowe słowa związane z uczuciami/emocjami/samopoczuciem, używamy zwrotu I’M (jestem), np. I’m happy, I’m sad
https://youtu.be/BXWNhq-lPD8

Narysuj samodzielnie emocje – draw emotions
draw emotions


Zadania na 27 kwietnia

Nazywamy emocje/uczucia – HOW ARE YOU?/HOW DO YOU FEEL TODAY? (Jak się masz?/Ja się dzisiaj czujesz?) – happy (wesoły), sad (smutny), angry (zły), tired (zmęczony), hungry (głodny) – ilustracje w załączniku
emotions song

Posłuchajmy piosenki o emocjach/uczuciach
https://youtu.be/fMR8Hr9Xby4


Zadania na 24 kwietnia

Oglądamy i słuchamy opowiadania o 3 świnkach THREE LIITLE PIGS
https://youtu.be/dXemLZIXy3M

Wykonajmy 2 zadania: W jakiej kolejności powstawały domki? (ThreeLittlePigsSequencing)
Dopasujmy materiał do odpowiedniego domku (BuildingMaterials)
BuildingMaterials
ThreeLittlePigsSequencing


Zadania na 23 kwietnia

Poznajemy kolejne przymiotniki o znaczeniu przeciwnym LONG – SHORT (długi – krótki), posłuchajmy piosenki Short Long Song i obejrzyjmy przykłady
https://youtu.be/U7BcYQzh4R8

Wykonaj zadanie (LongOrShort) – pokoloruj długi pędzel na zielono, krótki na niebiesko, narysuj własne przykłady – coś krótkiego i coś długiego
LongOrShort


Zadania na 22 kwietnia

Żegnamy tematykę związaną ze Świętami Wielkanocnymi – wierszyk/zabawa ruchowa EASTER BUNNY JUMP, JUMP, JUMP, wykonujemy czynności, o których mowa w wierszyku.
EasterBunnyJump

Wykonujemy mini książeczkę o tematyce wielkanocnej, przy okazji utrwalamy nazwy kolorów.
EasterMiniBook


Zadania na 21 kwietnia

Przypominamy i utrwalamy przymiotniki o przeciwnym znaczeniu BIG – SMALL, słuchamy i próbujemy powtarzać słowa piosenki
https://youtu.be/ho0jqU6L88U

Kolorujemy ilustracje w załączniku
BigSmallSong


Zadania na 20 kwietnia

Poznajemy przeciwieństwa – przymiotniki BIG (duży) i SMALL (mały). Posłuchajmy przykładów:
https://youtu.be/OtigY6XCE7U

Wykonujemy zadania dla utrwalenia: BigOrSmall (pokoloruj duży obrazek, skreśl X mały), BigOrSmall2 (otocz kółkiem duży obrazek)
BigOrSmall
BigOrSmall2


Zadania na 17 kwietna

Kolejny piątek z Winnie the Witch, posłuchajmy i spróbujmy zaśpiewać krótką piosenkę
https://youtu.be/HghVNWfgAQw

Wybierz obrazek do pokolorowania
https://www.winnieandwilbur.com/get-arty/


Zadania na 16 kwietnia

Poznajemy wierszyk Easter Egg Round and Round – próbujemy powtarzać słowa
EasterEggRoundAndRound

Przypominamy wielkanocne słownictwo – wycinamy i odpowiednio dopasowujemy jajka
EASTER


Zadania na 15 kwietnia

Poznajemy anglosaską tradycję – zabawę EGG HUNT; szukamy jajek, przeliczamy (wg indywidualnych możliwości dziecka) – Egg Hunt – find the eggs
Egg Hunt – find the eggs
Egg Hunt

Obejrzyjmy film Peppa Pig – CHOCOLATE EGG HUNT
https://youtu.be/IS_LQNCleio


Zadania na 14 kwietnia

Przypomnienie tekstu oraz zabawy ruchowej FLUFFY BUNNY
fluffy bunny – zabawa

Zabawa JUMP INTO THE BASKET – utrwalamy nazwy kolorów oraz zwrot “jump into…”
JUMP INTO THE BASKET


Zadania na 10 kwietnia

Słuchamy kolejnego opowiadania z serii Winnie the Witch – Winnie’s New Computer
https://youtu.be/CHVJK3OVbas

Kolorujemy dom Winnie oraz wykorzystujemy w dowolny sposób materiały z pliku pdf
Winnie’s House


Zadania na 9 kwietnia

Słuchamy i próbujemy powtarzać słowa piosenki Easter Surprise Eggs w celu przypomnienia nazw kolorów oraz utrwalenia zwrotu I LIKE…. (lubię), odpowiedzi na pytania WHAT COLOUR IS IT? (jaki to kolor?)
https://youtu.be/Y1oj8V4gruE

Pokoloruj jajko, użyj ulubionego koloru
EasterSurpriseEggs


Zadania na 8 kwietnia

Przypominamy i utrwalamy słowa piosenki HUMPTY DUMPTY
https://youtu.be/nrv495corBc

Wykorzystujemy SEQUENCING CARDS – karty obrazkowe do układania historyjki w kolejności, wybieramy karty bez napisów lub z napisami (str 3 lub 4), naklejamy w odpowiedniej kolejności na str 5, starsze dzieci numerują poszczególne obrazki (str 6), wykonujemy mini książeczkę (str 7-8)
HumptyDumptySequencingActivitiesandMiniBooks


Zadania na 7 kwietnia

Poznajemy postać z tradycyjnych anglosaskich rymowanek dla dzieci (nursery rhymes) Pana Jajko (HUMPTY DUMPTY)
https://bilikid.pl/2018/08/20/humpty-dumpty-popularna-anglojezyczna-rymowanka/

Kolorujemy HUMPTY DUMPTY
humpty dumpty


Zadania na 6 kwietnia

Przypomnienie i utrwalenie tekstu FLUFFY BUNNY w formie zabawy ruchowej. Nazywanie symboli Wielkanocnych: a bunny, a chick, a basket
fluffy bunny – zabawa

Ćwiczenie percepcji wzrokowej SPOT DIFFERENCES (znajdź różnice), poznanie nowego słowa – an Easter Egg (jajko wielkanocne/pisanka)
easter_spot_differences


Zadania na 3 kwietnia

Zabawa ruchowa SIMON SAYS…..
Simon says

Zobacz, jak bawią się w tą zabawę inne dzieci
https://youtu.be/1Xo_AKF4B-4


Zadania na 2 kwietnia

Utrwalamy liczebniki 1-10, zabawa ruchowa przy piosence Numbers Song Let’s Count 1-10
https://youtu.be/85M1yxIcHpw

How many Easter bunnies do you see?
how many bunnies


Zadania na 1 kwietnia

Poznajemy nowe słowa: a fluffy bunny (puszysty króliczek), a chick (kurczaczek), a basket (koszyk), jump (skakać) – kolorujemy króliczka
fluffy bunny

Słuchamy i próbujemy powtarzać słowa piosenki Fluffy Bunny – plik dźwiękowy “Angielski dla starszaków” WSiP

 


Zadania na 31 marca

Przypominamy i utrwalamy tekst piosenki IT’S SPRING
It’s Spring

Kolorujemy wiosenną ilustrację według kodu (młodsze dzieci dowolnie) – utrwalamy liczebniki 1-6 oraz kolory: red, blue, pink, yellow, green, orange
spring garden


Zadania na 30 marca

Utrwalamy piosenkę Weather Song For Kids: The Sun Comes Up!– w tym wyrażenia związane z pogodą
https://youtu.be/XcW9Ct000yY

Dopasowujemy odpowiednie ubrania do pogody: sunny, rainy, snowy
weather and clothes


Zadania na 27 marca

Piątki z Winnie the Witch – słuchamy kolejnego opowiadania o czarownicy Winnie i jej kocie
https://youtu.be/HB8Z6kCEArQ

Zaprojektuj kapelusz dla Winnie
draw Winnie’s hat


Zadania na 26 marca

Utrwalamy wyrażenia określające miejsce przedmiotów w przestrzeni: ON (NA), IN (W), UNDER (POD), dodajemy wyrażenie BY (PRZY) 
https://youtu.be/DHb4-CCif7U

Colour the funny spider – pokoloruj śmiesznego pająka i umieść go w różnych miejscach w domu używając wyrażeń: ON, IN, UNDER, BY
funny spider


Zadania na 25 marca

Wierszyk – wyliczanka – utrwalamy liczebniki 1-10
wierszyk – wyliczanka

Przypominamy wyrażenia określające miejsce przedmiotów w przestrzeni: ON (NA), IN (W), UNDER (POD).
Propozycja zabawy – umieszczanie maskotki w miejscach odpowiadających określeniom: na, w, pod.
on in under


Zadania na 24 marca

Przypominamy i utrwalamy piosenkę Wheather Song for Kids
https://youtu.be/XcW9Ct000yY
Weather Song For Kids

Kolorujemy wiosenny obrazek – utrwalamy słownictwo: Spring (wiosna), it’s warm (jest ciepło), birds (ptaki), flowers (kwiaty)
sunny-spring


Zadania na 23 marca

Wysłuchanie przeczytanego przez rodzica/dorosłego tekstu oraz śledzenie ilustracji do opowiadania IT’S WARM OUTSIDE
It’s warm outside – a story-skonwertowany
It’s warm outside – a text-skonwertowany

Wysłuchanie i próby śpiewania piosenki
Weather Song For Kids
https://youtu.be/XcW9Ct000yY

 


Zadania na 20 marca

Słuchamy opowiadania
https://youtu.be/3jO5Omszt74

Słuchamy i śpiewamy piosenkę
https://youtu.be/0KvDF4F5GYw


Zadania na 19 marca

Przypominamy wiosenną piosenkę IT’S SPRING
It’s Spring

Utrwalamy określenia związane z pogodą
weather-kids-activities

Content Protected Using Blog Protector By: PcDrome.