Drodzy Rodzice!
Nadszedł miesiąc CZERWIEC. W tym miesiącu nasza praca skupi się wokół tematów:
- Idzie lato przez świat
- Egzotyczne podróże
- Letni obserwator przyrody
- Radosne wakacje
Cele wychowawczo – dydaktyczne na ten miesiąc to:
- doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań,
- poznawanie pracy pszczelarza
- rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach
- poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
- poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu
- rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej
- doskonalenie umiejętności planowania pracy
- doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania regularności rytmicznych
- kształtowanie umiejętności dostrzegania znaczenia miar w życiu człowieka
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
- kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie
- kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń
- doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej
- zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych
- wykorzystywanie umiejętności matematycznych w czasie zabaw i w życiu codziennym
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na ściśle określony temat
- doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
- doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego
- doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
- doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
Nauczyciele Grupy III