Grupa III – Dobre Misie

Drodzy Rodzice!

Nadszedł miesiąc CZERWIEC. W tym miesiącu nasza praca skupi się wokół tematów:

  1. Idzie lato przez świat
  2. Egzotyczne podróże
  3. Letni obserwator przyrody
  4. Radosne wakacje

Cele wychowawczo – dydaktyczne na ten miesiąc to:

  • doskonalenie percepcji słuchowej przez dokonywanie analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej wyrazów, czerpanie radości z umiejętności samodzielnego odczytywania wyrazów, zdań,
  • poznawanie pracy pszczelarza
  • rozwijanie zainteresowania środowiskiem przyrodniczym przez obserwacje fauny i flory w różnorodnych ekosystemach
  • poszerzanie wiedzy na temat różnic i podobieństw między ludźmi
  • poszerzanie wiedzy o zwierzętach żyjących w najbliższym i dalszym otoczeniu
  • rozwijanie umiejętności czytania, w tym czytania ze zrozumieniem
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej
  • doskonalenie umiejętności planowania pracy
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i odtwarzania regularności rytmicznych
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania znaczenia miar w życiu człowieka
  • kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10 lub większym
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, pogłębianie wiedzy przyrodniczej poprzez obserwację, eksperymenty, doświadczenia, rozmowy, właściwe wnioskowanie
  • kształtowanie rozumienia nowych pojęć poprzez obserwacje poczynione w czasie doświadczeń
  • doskonalenie i rozwijanie pamięci sekwencyjnej, pamięci i koncentracji słuchowej
  • zintensyfikowanie przygotowań do podjęcia nauki czytania i pisania poprzez wielość ćwiczeń słuchowych i słuchowo-wzrokowych
  • wykorzystywanie umiejętności matematycznych w czasie zabaw i w życiu codziennym
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się swobodnego oraz na ściśle określony temat
  • doskonalenie umiejętności tworzenia spójnej wypowiedzi, swobodnego wypowiadania się, dzielenia się swoimi doświadczeniami
  • doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastyczno-technicznych według instrukcji słownych
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, opowiadania wysłuchanej historii, odpowiadania na pytania do tekstu literackiego
  • doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych
  • doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów

Nauczyciele Grupy III