Grupa I – Sprytne Misie

ZADANIA WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCE DLA GRUPY I
MARZEC 2024

Kochani Rodzice!

W marcu nasza praca edukacyjno-wychowawcza skupi się wokół następujących tematów:

  • Jak dbać o zdrowie?
  • Jak było kiedyś?
  • Nadchodzi wiosna
  • Wielkanocna radość

Planowane cele wychowawczo-dydaktyczne:

  • wdrażanie do przestrzegania zasad zawartych w piramidzie zdrowego żywienia i aktywności ruchowej
  • zdobywanie wiedzy na temat dbania o higienę i zdrowie
  • nabywanie świadomości, że należy poddawać się leczeniu
  • poznanie wybranych zawodów związanych z leczeniem ludzi
  • doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
  • słuchanie wierszy i opowiadań
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • poznanie różnych wynalazków i ich zastosowań
  • poznanie sylwetek wybranych wynalazców i ich wynalazków
  • nabywanie wiedzy na temat wykorzystywania robotów przez człowieka
  • utrwalenie znajomości numerów alarmowych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • rozpoznawanie, nazywanie i klasyfikowanie figur geometrycznych
  • konstruowanie z klocków i materiałów papierowych
  • poznanie zwiastunów wiosny i wiosennych kwiatów
  • rozumienie znaczenia pojęcia „roślina pod ochroną”
  • uczestniczenie w zakładaniu i prowadzeniu uprawy kwiatów
  • poznanie wybranych gatunków ptaków przylatujących wiosną do Polski
  • poznanie budowy jajka
  • zapoznanie z wiosennymi zjawiskami pogodowymi i ich symbolami
  • zapoznanie z wybranymi tradycjami związanymi z Wielkanocą
  • aktywne uczestniczenie w świątecznych przygotowaniach
  • wypowiadanie się na określone tematy, opowiadanie o swoich upodobaniach
  • rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku
  • zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych i naśladowczych
  • kształtowanie słuchu muzycznego poprzez zabawy muzyczne i zabawy ze śpiewem
  • rozwijanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni

Nauczyciele gr. I